måndag 22 oktober 2007

Kaninen

Igår slog det mig att jag alltid vill ha mer sex när jag är ensam än när jag är tillsammans med någon. Hur kommer det sig egentligen? När jag är ensam känner jag mig som Charlotte i "Sex and the city" när hon fått sin sexleksak kaninen och inte längre vill lämna sängen, än mindre vill vara social med sina vänner. När jag är tillsammans med någon falnar intresset rätt snabbt och blir knappt lockande.

Kanske kan det helt enkelt bero på att jag ännu inte mött någon som tillfredsställer mig lika bra som själv gör. Vilket ju betyder att jag måste bli bättre på att tala om hur jag vill ha det.

Det blev en självutforskande söndag.

1 kommentar:

Skilda Pappan sa...

Det gäller män också.
Det där att våga vara nära och tydlig.

För mig har det handlat om två saker. Dels svårigheten att vara nära även fysiskt, men också hur viktigt det är för mig att vara nära "själsligt" innan.

Men det handlar också om att våga vara tydlig, med vad jag vill istället för att bara vara fokuserad på henne.

Ett moment 22 jag varit med om, är att jag "tänt" på att ha fokus på henne. Hon tände på fokus på mig.
Det blev jättetråkigt... ;)