lördag 17 december 2011

Dagens bästa

Jag lånade Pingus sexåriga dotter Kanel ett dygn och tillsammans med Tioåringen gav vi oss in till stan för att hitta en julklapp till Kanels lillebror. Lilla Kanel ville ha allt hon kunde se.
- Kanel vill ha! sa hon pekandes på det mesta, såg ynklig ut och plirade på mig med ögon à la Mästerkatten i Shrek.
Hon fick välja en liten och billig Pet shop figur. Då tittade hon på den enorma hyllan på BR, fullproppad med Pet shops figurer och tillbehör, och slog ut med armarna och sa:
- Jag önskar att du kunde köpa aaalllaaa de här sakerna!!
- Men, du skulle ju aldrig kunna leka med alla de här sakerna ändå, hur skulle du ha tid att hinna leka med allt...?
- Men, jag är bara sex år, jag har jättemycket tid på mig att göra det!

Sedan kämpade vi oss fram i snöslasket och bänkade oss högst upp i Konserthuset för Barnens julkonsert . Barnen var en aning tveksamma först, men det var en jättebra konsert!

Inga kommentarer: