söndag 6 februari 2011

Kind of tangled

Nioåringen ville absolut se Trassel på bio idag, och inte nästa helg. Hon har nästan blivit värre än mig vad det gäller att se filmer så snart de kommit på bio.
- Vi tar med engelskt tal, så slipper vi alla femåringar.
- Okej da.

Inte kunde jag veta att det istället skulle gå engelsktalande femåringar på den rullen då. Minst fem familjer med småttingar. Och en familj, som satt precis bakom oss, hade även med sig sin treåring - som inte klarade hela filmen utan började pipa och gnälla under andra halvan av filmen medan mamman febrilt försökte dämpa med alla möjliga och omöjliga ord. Annoying.

Filmen då? Filmen var jätterolig, och actionfylld. Flera bra 3D-effekter. Hästen var väldigt lik hästen i Vägen till ElDorado. Vi saknade dock flera scener som vi sett i trailers. Scener som t ex när Rapunzel har fångat Flynn och drar runt honom med håret i det mörka rummet och sedan slänger ut honom genom fönstret när han är bunden på stolen, eller när Flynn står nedanför tornet och ropar att hon ska kasta ut sitt hår och han får allt i huvudet och hästen skrattar. Inget av detta fanns i filmen vi såg. När jag nu söker på trailern så ser jag att det finns en ny officiell version och i den är de flesta scenerna borttagna. Varför, undrar jag.

Inga kommentarer: