tisdag 11 januari 2011

Förlorad magi

Under lovet fick Nioåringen se en del av filmen Sopor då vi kom in mitt i filmen på en av TV-kanalerna. Själv såg jag filmen som nioåring på biograf Draken vid Fridhemsplan. Det var en stor upplevelse. Det var också då som jag för gott lärde mig stava till sopa och soppa. Nioåringen fnissade när hon såg filmen, och ställde flera frågor. Tänk vilka filmer som gjordes förr, vilka undertoner det fanns. Visst, det finns det väl nu också, men det är liksom inte samma sak att se det i Wall-E-dataanimerad-version.

Och tänk vilka skådisar det fanns! Lena Nyman, hon ser bra sliten ut nu, men hon är ju så härlig. Själv minns jag hennes mest när jag såg henne spela Pippi på Folkan på 80-talet. För visst var det väl hon? Undrar hur länge hon hänger med.

Inga kommentarer: