måndag 31 januari 2011

Good riddance

Jag bombarderar Nioåringens huvud med lusmedel (ja, och mitt eget, och det är ta mig tusan inte det lättaste). Sedan kammar jag. Jag kammar och kammar. Hennes tjocka burr, det tar lätt 1-2 timmar att gå igenom det, nästan varje dag, och ändå skulle jag kunna hålla på längre, för det känns inte helt utrett. Min rygg värker av att stå böjd eller sitta framåtlutad med lyfta armar så pass länge. Nioåringens rygg värker av att sitta lutad i en stel position. Ja, och så tvättar jag. Jag tvättar och tvättar. Jag tvättar i snitt 3 maskiner om dagen. Jag tvättar kuddar, kläder, mössor, halsdukar, handdukar, mattor. Och sängkläder. Byter sängkläder varje dag. Det tär på mig. Fast det kan jag leva med. Det är känslan av äckel för att det skulle kunna finnas löss i sängen, i soffan, på handdukarna, som är mest jobbig att leva med.

Inga kommentarer: