söndag 2 januari 2011

I rymden finns inga känslor

Mitt absoluta favoritprogram all time är "Big bang theory". Nioåringen och jag sitter och skrattar högt åt det programmet flera gånger i veckan. Karaktären Sheldon (Jim Parsons) har huvudrollen med sin asperger (måste man väl ändå säga att han har, även om det aldrig nämns). Sheldon använder sig av ordet "Bazinga" när han vill visa att han driver med folk, för det går inte att utröna av hans slätstrukna ansikte.

Av en slump nämner jag för min pappa att vi tittar på programmet. Han låter tvivlande; det är nämligen han och sambons tonårsdotters favoritprogram också. Han planerar att köpa en tröja till dottern. Det smakar en aning beskt i munnen. Jag inser att det handlar om att jag aldrig fick ha den relationen till min pappa under tonåren.

Inga kommentarer: