tisdag 23 november 2010

Jag KAN jobba, jag ÄR inte sjuk

I söndags föreslog jag för Nioåringen att vi skulle hyra "Sällskapsresan". Vi hörde en intervju på radio med Lasse Åberg där han berättade om en film han håller på och gör: Innan Sällskapsresan, där vi möter Stig-Helmer som ung. Jag berättade lite om "Sällskapsresan" för Nioåringen. Hon gillade inte min pitch, filmen nobbades. Hon behöver kanske vänta några år till. Hon tog dock till sig "Jag KAN flyga, jag ÄR inte rädd".

Vilket jag tänkt epå när jag kämpade mig iväg till jobbet igår. Det var enbart mental peppning som fick mig att komma iväg. Helvetesnatt med feber och enorm smärta i halsen, jag vaknar varannan timme och måste dricka, jag sover sittandes. När jag kom hem på eftermiddagen hade jag så ont i halsen att jag knappt vågade andas.

Inga kommentarer: