onsdag 3 november 2010

Ledig för att vara ledig

Jag har tagit semester några dagar, så att Nioåringen också får vara ledig, och vi får tid till att bara vara, tillsammans. På jobbet undrar de vad jag ska ha för mig. Jag lämnar dem i sticket. Det är ju inte som att vi ska resa bort.

Vi ska gå på bio, museum, eller vad vi nu känner för. Jag ska vila upp mig. Jag ska försöka varva ned mentalt en aning, för det surrar oroväckande i huvudet de senaste veckorna.

Nioåringen och jag började dagen med att sova länge. Jag sov 10 timmar, Nioåringen sov 12 timmar. Sedan tittade vi ut på ösregnet och bestämde oss för att stanna inne. Dagen avslutades med att jag satte på filmen "Amelie från Montmarte". En av mina favoritfilmer. Nioåringen älskade filmen, och har nu lärt sig uppskatta franska mer.

Jag ser mig själv i Amelie. Jag önskar att jag var ännu mer som henne, på alla sätt.

Inga kommentarer: