onsdag 17 november 2010

Slöseri med tid

Har stannat hemma den här veckan. Än så länge. Dagarna bara går. Värker i halsen, öronen och huvudet. "Allmän sjukdomskänsla" heter det väl. Mestadels av tiden spenderar jag sovandes. I lördags kunde jag inte röra mig, med värk i hela kroppen. Tur att det fanns matlådor i frysen. Att laga mat till Nioåringen har jag klarat av, bättre och bättre för varje dag. Idag skickade jag däremot Nioåringen att handla, och det klarade hon galant.

Några filmer har vi hunnit med under veckan. Igår hyrde vi "The last song", där Miley Cyrus (Hanna Montana) spelar duktig dotter. Jag är glad att vi inte såg den på bio. Det var ingen höjdare. Nioåringen var också glad att vi inte såg den på bio; det hade varit jobbigt att gråta så mycket bland folk.

Idag har vi sett "The Joneses" (Familjen Jones). Där spelar Demi Moore och David Duchovny mot varandra. Det filmen var bland det sämsta jag sett. Never again. Trailern berättade allt, resten kunde vi lugnt ha skippat helt.

Inga kommentarer: