lördag 12 mars 2011

Flervalsmöjlighet

Nioåringen nynnar på Sara Vargas "Spring för livet" lite då och då.
- Mamma, jag tror att kanske Sara Varga kommer att vinna ikväll, det är en låt som fastnar så lätt.
- Ja, vem vet, vi får väl rösta på den och se hur det går.
- Fast om den vinner så blir det ju så i Tyskland att alla andra kommer att lyssna till vår låt och tycka som jag gör när jag lyssnar till andra länders låtar när de inte sjunger på enegelska: man fattar ingenting av vad de sjunger.
- Fast det är ju det som är grejen; är det en trallvänlig låt så kan man ta till sig den ändå, fastän det är ett annat språk än ens eget.
- Ja, det är sant.
- När jag var liten så sjöng alla på sitt eget språk. Ingen sjöng på engelska.
- Utom de från England då.
- Ja, precis.

Sedan ringer gudmor och frågar vilken låt Nioåringen håller på. Brolle är också bra, och Saade, och Danny och de där med Elvislåten, den är så himla glad... Det är svårt att välja... Efter samtalet bänkar sig Nioåringen vid TVn och säger direkt:
- Mamma, kan jag rösta på hur många jag vill...?

Inga kommentarer: