fredag 11 mars 2011

Pretty girls

Jag är så less på mitt hår just nu. Det bara hänger och är livlöst och fult. Emellanåt känner jag att det skulle vara skönt att raka hela skallen kal. Fast det lär jag ju aldrig göra. Så istället försöker jag komm apå lösningar. Det blir oftast några hårspännen som lyfter upp någonstans. Håret är för kort för att sättas upp i någon form av tofs.

Så idag provade jag att göra små flätor och sätta upp dem med glittriga hårspännen. Kände mig ganska nöjd. Det var inte superfint, men helt okej. Vid frukosten på jobbet på förskolan sitter en av tvååringarna och betraktar mig mellan tuggor av gröt. Sedan säger hon snusförnuftigt:
- Är du söt idag, Pinga?
- Vad sa du, undrar du om jag är trött?
- Nej. Är du söt idag?
- Är jag söt idag? Ja, kanske, jag vet inte, är jag det?
- Mm.
- Åh, vad snäll du är, tack.....är det för att jag har glittriga hårspännen?
- Jaa.

Inga kommentarer: