tisdag 30 augusti 2011

All is well. Well, well...

Släktingarna söder om New York är i Kalifornien, men tror att det ser okej ut hemmavid. Vännerna norr om New York klarade sig undan utan välta träd som kunde ha krossat huset. Stormen rev rätt bra i omgivningen ändå, så nu städar de runt huset. TV och internet är utslaget, men inte elen, så de känner sig lyckligt lottade. Däremot var de tvungna att köpa dagstidningen, för de inte kunde få nyheter på något annat sätt. Vilket roade mig en aning, eftersom det visade hur världsfrånvänd jag är, då jag varken följer nyheter på TV, internet eller i tidningar. Även om jag i helgen följde nyheterna, både på TV och internet.

Annars kan jag lyssna på en radiosänding någon morgon i veckan. Tioåringen vill inte alls ta del av någon form av nyheter längre. Hon anser att det enbart är tråkigheter, vilket jag är benägen att hålla med om. I morse till frukost fick vi via radion höra hur en man i Syrien hade lyckats rädda livhanken genom att han låg under sina kamrater som blivit skjutna till döds. Sedan hann han kravla sig ut innan kropparna brändes upp.

Ja, jag fattar. Det är hemskt. Jag vill ändå inte få de bilderna i huvudet till frukosten.

Papperstidningar är det knappt någon idé att öppna längre. Allt skit; olycka och elände, är uppblåst till enorma proportioner, medan bra saker som att en ridförening äntligen har fått ett nytt ridhus eller att någon har gjort något bra får en ynka liten notis utan bild.

Inga kommentarer: