lördag 27 augusti 2011

Viva las circus


Var på Cirkus Maximum fredag kväll med Tioåringen. Det var en väldigt, väldigt bra show. Vi skrattade och vi häpnade.

Jag kände mig alldeles för stor där jag satt nästan längst fram och tyckte att jag skymde för de små barnen. Det satt dock vuxna bakom mig. Och naturligtvis kom en mycket större man och skymde framför oss.

Mest galet var när de körde motorcyklar inuti en stor boll. Tre motorcyklar! Bara japaner kan göra något sånt...

Så fick vi se en lama spotta också. Inte på oss dock. Utan på en pappa med en liten bebis. Jag lär mig aldrig att folk gör konstiga val. Ja, att köra upp en bebis i trynet på en lama ter sig konstigt för mig.


Med potentiellt cirka 500 platser á cirka 300 kronor så kan cirkusen tjäna en hacka. Plus 20 kronor per pers för att se djuren alternativt rida kamel i pausen. För att inte tala om försäljningen av all dricka, godis och leksaker. De får nog in en bra slant per kväll. Vilket i o f s är dem väl förtjänt.

Inga kommentarer: