söndag 28 augusti 2011

Some things stick, most things don´t

För ungefär tolv år sedan läste jag in tredje året engelska för gymnasienivå på komvux. Då hade jag en kvinnlig lärare i engelska som var mycket bra. Hon och klassen kommunicerade via internet. I en kommentar skrev läraren:
"I'd like to continue on the topic of moments. There's something about certain moments, captured by a photographer or a painter. I "collect" frozen moments in real life - for a tenth of a second everything stops - when somebody says something or
drops something etc - or you really see something (although you've seen it a hundred times before) and then things go back to normal..."

Det där fastnade hos mig och har hängt med sedan dess. Antagligenför att jag fungerar på samma sätt som hon. Det dyker upp i mitt huvud då och då.

Inga kommentarer: