torsdag 8 september 2011

Barnsligt roligt

Jag har bokat biljetter till Smurffilmen i helgen. Inte för att jag vill se den så väldigt gärna, men Tioåringen vill det, så det blev ett bra tillfälle att träffa en väninna och hennes barn.

Tioåringen och jag var och såg "Bilar 2" för några veckor sedan. Den var hyfsat bra. Bäst var spionscenerna i början av filmen. När vi stod vid biljettautomaten för att hämta våra biljetter rynkade Tioåringen konstigt på näsan. Vid automaten intill oss stod en man och en kvinna i 20-25-års åldern. De skulle se samma film som vi.
- Vuxna kan väl inte gå och se Bilar-filmen utan barn??
- Varför inte? Vad tror du din pappa och jag gjorde när Toy Story kom?
- Ahaaa...men med svenskt tal...?
- Jaa, det kan jag hålla med om är lite underligt. Fast de kanske inte är så bra på engelska...

Sen kan jag tycka att det är en aning creepy när det sitter ensamma vuxna och tittar på cirkus...

Inga kommentarer: