tisdag 6 september 2011

Lätt som en plätt

Tioåringen har kört igång med gitarrspelandet igen. Själv sitter jag som ett fån när jag hör läraren prata skalor och annat. Jag är totalt lost när det handlar om musik. Tondöv och inte särskilt intresserad. Tioåringen behöver en gitarrstämmare, och en ny väska till gitarren. Jag börjar med att fråga min pappa, om han vet var det kan tänkas finnas, och kosta (och kanske skulle han vilja bekosta den...).
- Så när får jag den nya väskan? frågar Tioåringen.
- Vad då, vem säger att du ska få en ny väska?
- Jag hörde att du pratade med morfar, så då lär jag ju få en ny väska när som helst.
Snacka om bortskämd.
- Nej, det får vi se.

Jag tänkte satsa på musikaffären på Folkungagatan, där lär det väl finnas. Vilket musikläraren bekräftar, men han tipsar sedan om en annan musikaffär, på nätet. Vips så är sakerna på väg till oss, för nästan inga pengar alls.

Inga kommentarer: