tisdag 6 september 2011

To protect and (pre)serve

Har äntligen varit hos frissan. Passade på att köpa ett dyrt schampoo som jag hoppas ska hålla håret i trim. Jag tappar så mycket hår numera att jag börjar fundera på cancer. Fast jag vet ju att det säkerligen handlar om stress. Har varit så stressad de senaste veckorna att jag satt på toa en dag och tänkte på Björn Gustafsson när han sa att han kissade hårt för att spara tid. Emellanåt är det faktiskt så, och då mår jag inte bra. Jag hinner aldrig ta riktig rast på jobbet. Drömmarna är konstiga om nätterna. Jag reser iväg på allehanda resor och träffar olika människor i mina drömmar. (En häxa i daning, månne?) Värken i bröstet kommer och går, värken i armen och käken består. Ingen halsbränna ännu i alla fall, så riktigt illa är det väl inte. Nästa vecka har jag tid på smärtkliniken, sedan blir det nog bröstkontroll också.

En kvinnlig kollega hade hår ned till rumpan innan sommaren, nu är det till axlarna. Hon berättar att hon tappar väldigt mycket hår, så hon klippte sig. Hon har värk i bröstet, men det var halsbränna. Hon undrar om hon har cancer i bröstet, det värker så.
- Blir det värre inför mens? undrar jag. Det blir det för mig. Vad betyder det?
Sedan jämför vi krämpor och inser att vi är totalt uppstressade. Hur många har det så här?

Inga kommentarer: