måndag 6 december 2010

Surround sound

När jag ser TV-reklamen för Kinect Sports så fascineras jag mest av det som sker vid sidan av speldeltagarna, där det händer saker som vi inte får något ljud till. Det står två personer framför en TV och de interagerar med TVn, men hur ser det ut runt omkring dem? Bortsett från de som ser ut att stå i sitt eget - eller kompisens - vardagsrum, så ser vi dessa konstellationer: En vuxen och ett barn ser ut att stå i en affär med soffor, de ser verkligen malplacerade ut. Två barn har sin lärare och sina klasskamrater bakom sig (jag skulle vilja besöka DEN klassen!). Två andra barn ser ut att stå på mattan där de har karateträning och runt omkring dem sitter tränaren och andra barn.

Only in America, tänker jag.

Eller så kan jag ju bry mig om viktigare saker.

Inga kommentarer: