lördag 15 oktober 2011

Awkward

När släktingarna från det stora landet i väst skulle komma på besök i våras frågade Tioåringen:
- Mamma hur säger man pinsamt på engelska?
- Tjaa...jag skulle säga awkward, men det finns andra ord. Vad vill du säga, i vilken mening?
- Jag tycker att det ska bli pinsamt att prata engelska...
- Jaha.
Sedan visade det sig ju att hon fattade allt släktingarna sa, och kunde även besvara vissa saker.

Idag kändes det som att awkward nådde en ny nivå. Jag föreslog badhuset för Tioåringen. Hon tog med sig två kompisar, och vi mötte en tredje på vägen som hakade på, så med fyra ungar i släptåg åkte jag till badhuset. I omklädningsrummet träffar jag föräldrar med barn från mitt jobb, föräldrar med barn som är kompisar till Tioåringen och föräldrar med barn som är grannar till mig. Det känns liksom inte okej att stå och klä av sig naken inför dessa människor. Varför finns det inte bås på alla badhus...?

Inga kommentarer: