lördag 14 augusti 2010

Not all it´s cracked up to be?

Jag kan tycka att 3D inte är något att hänga i julgranen. De sista filmerna jag sett har inte varit så himla bra, det har funnits kanske två scener som har varit riktigt bra i 3D. Ändå ska man sitta där med glasögonen på (som för övrigt fått ny, något snyggare, form - och jag tänker på miljön varenda gång jag sätter på mig dem, VAR tar alla glasögon vägen; packar de om dem eller läggs de på tippen....??).

När så Nioåringen och jag skulle se Som hund och katt - Kitty Galores hämnd, så föreslog jag att vi skulle skippa 3D versionen, men icke. Nioåringen ville ha 3D, så det fick det bli. Och det var tur. För det var riktigt bra denna gång. Först var det en "Coyote & Roadrunner" kortfilm i början, som var jättebra. Sedan var hela introt till Katt & hund-filmen gjord som en Bondrulle och det var riktigt snyggt. Därtill kom några riktigt bra 3D-scener i filmen, och en helt okej film (sedd med låga förväntningar). Så jag kanske inte ska fasa inför Toystory 3, som enbart ska visas i 3D, verkar det som.

Inga kommentarer: