söndag 1 augusti 2010

On location

Sitter i lobbyn på hotellet. Eller resorten, heter det väl. "Skyddad verkstad", är de ord som kommer till mig, redan från dag ett. Fast på ett bra sätt. Nioåringen tjatade till sig en stund framför datorn (precis som alla andra barn på hotellet). För att spela lite, så att hennes nuvarande avatarer inte dör. Och, visst, vi hade inte direkt något annat för oss. Har sovit middag, efter lunch, och poolbad innan det. Något dopp i Atlanten har ännu inte blivit av. Vi begav oss till en närliggande strand för några dagar sedan, men där fanns en död fisk, och en krabba i småbitar, så Nioåringn blev avskräckt. Vilket jag i o f s var rätt tacksam för, då det faktiskt inte var så fräscht där. Imorgon hägrar delfinsafari, och ett besök till en finare strand. Förhoppningsvis kommer vi i oceanen då. Det är dock saltvatten i poolen, så idag undrade Nioåringen:
- Kommer det här vattnet från Atlanten?
- Öhh, jag vet inte, vi får fråga.
- I så fall har jag ju redan badat där, kan man säga!
- Mhmm...

I övrigt: det är vackert med havet precis utanför fönstret. Det är attans varmt. Jag är röd som en kräfta på några ställen. Det gör ont, så nu badar jag med tröja som flera andra. Barnen hjärntvättas med figurerna Lollo & Bernie och deras trallvänliga melodi. Vi försöker hålla oss undan. Tyvärr möts vi ofta av det vid måltiderna.

Inga kommentarer: