tisdag 7 juni 2011

Weird is as weird does

Tioåringen kommer in från gården och skrattar för sig själv.
- Vet du vad, mamma?
- Nä vad då?
- Annika och jag gick och pratade med varandra om lite allt möjligt, så började vi ställa frågar till varandra.
- Vad då för frågor?
- Ja, men du vet, om kollot, och om allt möjligt.
- Jaha...
- Och jag kan lova att Annika inte var beredd på den fråga jag ställde...
- Nähä, vad var det då?
- Jag frågade: Om du träffade en tjej på kollot som du blev kompis med och sen visade det sig att hon var leb och frågade dig om ni skulle bli tillsammans, vad skulle du svara då?
- Eehh, jaha...vad sa Annika då...?
- Hon bara stod och visste inte vad hon skulle säga och gjorde konstiga ljud. Tillslut sa hon att hon skulle säga till tjejen att hon skulle gå och doppa huvudet i vattnet, så skulle hon gå och bada och aldrig träffa den tjejen igen.
- Jaha du.

Jag skrattade gott åt stackars Annikas reaktion.

Inga kommentarer: