måndag 13 juni 2011

What can I say...

Min pappa frågar vad Tioåringen kan äta på Eskilstuna zoo, när de ska dit. Jag säger: det finns en texmex meny, men de har också glutenfria pannkakor.
- Jaså, har de pannkakor också?
Ja, fast jag tänker att det kanske kunde vara bra hon Tioåringen åt lite grönsaker istället.

Just nu tänker jag på det där avsnittet med 2½ män där grabben, Jake, är förstoppad och "hemhjälpen" tillslut ger honom plommonjuice, vilket gör att det släpper på trycket. Jake ät nästan bara pizza, pannkakor, kakor, hamburgare...

Om vi ska någonstans, eller Tioåringen behöver matsäck, vad skickar jag med? Pannkakor. Om vi är ute någonstans och ska äta, vad finns det som hon kan äta? Mc Donalds, Pizza hut, taco bar. Och det är vad hon har ätit de senaste fyra dagarna. Känns inte hälsosamt. Kanske är det vad de flesta tioåringar äter ganska ofta, inte bara de som har allergier? Inte för att det skulle kännas bättre om det var så.

Inga kommentarer: