tisdag 28 juli 2009

En annan sorts 9½ vecka

Inget bostadsbidrag. Försäkringskassan har ännu inte behandlat min ansökan. Min ansökan utan ändringar från tidigare uppgifter.
- Du vet, vi har 9 veckor på oss att behandla ett ärende och din ansökan kom in...en, två, tre...oj, det är ju mer än nio veckor.
- Så trevligt.
- Jag ska se om jag kan behandla den nu genast.
- Vad bra.
- Ja, allt ser ut att vara i sin ordning. Du får beslutet hem så snart det går.
- Jaha, och när får jag pengarna?
- Inom 10 dagar.

Beslutet kom efter fyra dagar. Där stod det att jag skulle få bidrag från nästkommande månad. Så blir det när man stressar igenom en ansökan, antar jag. Så det var bara att ringa igen. Då tog det dem två dagar att meddela mig att de gjort fel. Sedan tog det ytterligare två veckor innan pengarna kom. Jag är glad att jag sällan behöver ha med Försäkringskassan att göra längre.

Inga kommentarer: