fredag 31 juli 2009

Nu eller aldrig

This is it. Nu har jag valt Digital-TV. Jag blev ju så illa tvungen. Funkar det inte nu så skiter jag i det helt och hållet, gör inget val och har bara baskanalerna (SVT och TV4) - även om Åttaåringen dör på kuppen.

Comhem ställde ultimatum: om någon månad kommer de inte att ha kvar TV via marknätet alls. Det var meddelandet jag behövde för att få tummen ur. Sedan kom deras representant t o m och knackade på dörren här hemma. Bettleri undanbedes, tänkte jag, och höll upp ett korstecken. Det var sparken i arslet för mig att göra mitt val. Jag valde Telia. De har hittills levt upp till mina krav och givit bra service.

Boxen har kommit och idag skulle den installeras. Lite underligt att jag inte fick ett nytt modem dock, tyckte jag, eftersom mitt är så gammalt. Installationen ville naturligtvis inte riktigt fungera.

Support i luren. "Beräknad väntetid är 32 minuter. Din plats i kön är nr 37." Efter 54 minuter kom jag fram. Och fick mycket bra service. Väntar nu på ett nytt modem och håller tummarna att det hela fungerar inom kort. Last chance.

Inga kommentarer: