söndag 19 september 2010

I like to move it, move it

Barnen i åldrarna 2-5 år på förskolan verkar alla vara bekanta med låten från Madagaskarfilmerna. Jag hör dem sjunga den ibland på dagarna. Det får mig att fundera över varför vi inte spelar sådana låtar på förskolan. Visst, vi dansar loss, men mest till Pippi Långstrump och andra låtar.

Lördag, sen eftermiddag, på tuben mellan förorten och city. En kille, ca 25 år, sitter intill mig och pratar med någon i telefon. Någon vill ha med honom ut ikväll, men han är tveksam.
- Jag ska hem en stund först i alla fall. Jag måste ladda lite...ehh...jag ringer dig...senare... Vad då? Nej, alltså...ladda mitt batteri...

Då inser jag hur mycket jag saknar det. Att gå ut alltså. Jag saknar det så att det värker i kroppen. Mest av allt saknar jag att dansa. Jag saknar det förvånansvärt mycket. Tänk att få göra det...i alla fall en gång i halvåret...

Inga kommentarer: