söndag 3 juli 2011

Bon

Väninnan M ställer upp som barnvakt. Aina är i stan och hälsar på, det blir utgång med Smilla, Aina och hennes väninna Ritva. Vi börjar på Paviljongen. Det är underbart härligt.


Var ska vi gå? Vem vet, inte du. Vem vet, inte jag. Vi mellanlandar hemma hos Ritvas väninna och på datorn spelar 107,5 på radion. Jag frågar om de hört låten "Om sanningen ska fram". Ingen har hört den. Jag hade inte heller hört den för några dagar sedan. Väninnan M är min länk till omvärlden när det gäller sånt, så hon presenterade den för mig. Jag visar de andra på utube.

Efter en kort diskussion och flera glas vin bestämmer vi oss för att testa Le Bon Palais (vilket Pingu suckar uppgivet åt när jag senare återger kvällen). Nej, det är inte mycket folk på plats (det är juli!), men det är väldigt trevligt och vi dansar oss svettiga. DJ-listan känns väldigt bekant. Det låter precis som 107,5...


Sommarnatten är varm och skön när vi går hem. Anländer hemma långt efter gryningen.

Inga kommentarer: