fredag 8 juli 2011

Hello, my name is Dick

När jag var 15 fick jag en bok om kärlek av min mamma. Någor år senare fick jag också en bok om sex. Eller vad den nu handade om. Jag minns bara min mammas skrivna ord, där hon berättade att mäns könsorgan kunde se väldigt olika ut. Hon hade sett en mängd olika i sitt liv, och jag skulle säkerligen se ett antal lemmar i mitt liv också, skrev hon. Så för att lindra min chock inför framtiden ville hon förbereda mig på att mäns könsorgan kunde se väldigt olika ut; de kunde vara långa, tjocka, sneda, breda, vackra, fula... Jag minns att mina kinder blossade när jag läste det där. Jag var inte riktigt redo för det mentalt, men ändå var det exakt vid rätt tillfälle, eftersom jag hade börjat bli sexuellt aktiv - och uppenbarligen satte sig hennes ord i minnet för livet. Jag har tänkt på de där orden ibland, när jag skådat olika manliga könsorgan. De kan verkligen se väldigt olika ut. Och nu skäms jag för att säga att jag tänker på de orden igen - dagligen det senaste året; då jag ser pojkarnas snoppar vid blöjbyten på jobbet. Jag har aldrig haft någon son och har endast bytt blöja på pojkar ett fåtal gånger innan jag började jobba på förskolan. Nej, jag är ingen peddo, jag tänder inte på det. Snarare totalt tvärtom. Jag vette tusan om jag någonsin skulle kunna bli upphetsad av ett manligt könsorgan igen.

Inga kommentarer: