söndag 17 juli 2011

Looking good

PIzza och bio? Nä, det blir dans hela natten lång med väninnan M. Vi är fabulous. Vi hänger på Golden Hits. Det är ett alldeles för litet dansgolv högst upp, där i princip varenda kotte svänger sina lurviga. Förutom de som aldrig lämnar schlagergolve i mitten då. Det märks att det här stället inte drar mest Stockholmare, utan främst utomsocknes. När man pratar med folk (män) är den första frågan de ställer:
- Var kommer du ifrån?
Det skulle nog aldrig ske någon annanstans. Här förväntas man inte vara stockholmare.

När jag ser mig själv i spegeln vid stängningsdags och ljuset är starkare (men synen suddigare) så tänker jag att min perception inte är vad den borde vara. Not so fabulous anymore.

By the way: Vanilla ice måste ha fått sig ett uppsving. Tycker jag hör hans hit spelas lite varstans nu.

Inga kommentarer: