söndag 24 juli 2011

Ny familjekonstellation

Tioåringen berättar att hon gjort ett test för att se vilken sorts familj vi har. Hon har gjort testet tre gånger och varje gång blir svaret detsamma.
- Var har du gjort det testet, i KamratPosten eller var?
- Ja, i den där KP-boken.
- Okej.
- Familjen kunde bli typ spionfamilj, eller vanliga Svensson eller så.
- Men...vad menar du med familj då? Är det du och jag eller är det fler?
- Nja...alltså typ du och jag och kanske morfar och kanske pappa ibland.
- Okej.
- Vi blev Simpson.
- Ojdå, det lät ju inte så bra.
- Vad då, hur menar du?
- Är vi helt psycho då eller?
- Ja, typ, jag ska läsa vad det står.

Och det stod att den familjen var helt galen, och där vill alla kompisar vara för där är allt upp och ned och man får göra nästan vad man vill.

Sounds like home. Det låter som mitt hem, när jag var liten. Fast jag ser det ju gärna som en tillåtande atmosfär, inte tokig och galen...

Inga kommentarer: