söndag 31 juli 2011

Two down and one to go

Vad har du gjort den här andra semesterveckan, Pinga?
Jag har promenerat, orienterat och kammat löss. I princip. Jo, städat hemma rätt mycket också. Mer än på ett halvår.

Naturpasset kan jag rekommendera för alla. Billigt, och roligt. När jag väl inhandlat passet var jag tvungen att googla på var skogen låg, då det är en skog jag aldrig varit i, men ändå ligger den en halvtimmes gångväg ifrån mitt hem. Jag planerade att använda max tre timmar på att orientera med Tioåringen igår, så fick vi se hur långt vi hann på den tiden. Det tog oss nästan en timme att bara hitta till skogen. Orienteringskartan ser ju inte riktigt ut som en stadskarta, och det finns inga vägar utmärkta med namn. Sedan ägnade vi en timme åt att klättra runt i skogen. Kontrollerna var hyfsat lätta att hitta.

Skulle dock ha tagit med mer vatten att dricka. Solen gassade. När tiden var slut slutade vi leta och begav oss hem. Vi letar efter resten senare i sommar.

Nu beger vi oss till Gotland i en vecka.

Inga kommentarer: