fredag 1 juli 2011

Förtroendeingivande. Not.

Tioåringen ringer och berättar att hon är hemma. Idag har det ju varit molnigt, så de har väl inte varit och badat idag igen, hoppas jag. Nej, det har de inte.
- Vad har ni gjort på klubben för mellanstadiebarnen idag då?
- En av ledarna hade med sig en film, som vi tittade på.
- Jaha, vilken då?

En film som hade premiär på bio för ungefär två månader sedan. Ledaren hade filmen på ett usb-minne. Det luktar piratkopia, men jag tvekar för att yppa mina tankar för Tioåringen. Igår sa hon till mig:

- Jag tror att ledarna för klubben liksom hittar på vad de känner för.
- Jo, det verkar ju så.
- Men det är nog bara nu, mamma, det är säkert inte så sen, när skolan börjar igen. Då är det säkert bättre. Jag vill vara där efter skolan sen, efter sommaren.

Inga kommentarer: