torsdag 7 juli 2011

For real?

Det rullar en reklam på TV där ett svenskt par försöker göra sig förstådda vid något matstånd i Asien. Kvinnan vill inte ha jordnötter, men de förstår inte matförsäljarens språk, och kan inte göra sig förstådda. Sen äter de något piller eller vad de nu gör för plötsligt kan de förstå vad försäljaren säger. Vilket är fejk. Jag tror att det är reklam för pensionssparande. För man vet aldrig vad som kan hända i framtiden, typ. Ikväll ser jag reklamen för ett tuggummi som heter Vigo, och har tre smaker, nej, förlåt, tre användningsområden. Det innehåller mineraler och vitaminer. En sort är för dem som sportar, en är för bättre hy och en är för bättre koncentrationsförmåga. Reklamen avslutas med att en manlig sportfåne klädd i blått, en manlig nörd klädd i grå kavaj och en tuperad rosaklädd översminkad tjej tar vardera en påse tuggummi. Precis då förväntar jag mig att meddelandet kommer att det är fejk. "För man vet aldrig vad som kan hända i framtiden." Men det kommer inte. För tuggummit finns tydligen. Reklamen borde dock anmälas. För något. Till någon. D O kanske.

Inga kommentarer: