tisdag 5 juli 2011

Vad gör de på banken efter klockan tre eller...

...vad gör de på SVT2 efter klockan 21.30 på måndagar? Tre måndagar i rad har jag spelat in ett program på SVT2 kl 21.30-22. Tre måndagar i rad har programmet inte blivit inspelat. Tredje gången gillt, tänkte jag idag när jag skulle se på mitt inspelade program från igår. För igår hann jag titta några minuter på programmet, så jag visste att det hade visats, samtidigt som jag spelade in det. Men icke. För tredje tisdagen i rad består min inspelning av repetitioner från SVTs studio. Vädertjejerna övar framför kartan och Sportnytts programledare sätter sig till rätta och rabblar några rubriker. Mest är det dödtid då man ser en vägg.

Vad är det som händer? Har jag hittat vägen mellan plattform 9 och 10 in till SVTs studio? Nej, men nästan, får jag lära mig när jag pratar med kundtjänst. För att jag ställer in inspelningen manuellt, att starta en minut innan programmet börjar, och eftersom det fram till 21.30 är reginoala sändningar så stannar liksom länken kvar där på något sätt. Så när SVT lägger om till nationell sändning så följer inte min box med, utan ligger kvar i den kameran som var innan. Hemligt värre.

Inga kommentarer: