torsdag 8 juli 2010

Lattjo lajban

Tittar på TV med Nioåringen. Inser att det mesta handlar om sex, i vartenda TV-program. Det är i princip omöjligt att undvika. Om jag inte stänger av TVn alltså. Vårt nya nöje de senaste två veckorna är dock TV-serien "Jims värld" (According to Jim) på Comedy central. Ikväll handlar avsnittet om att Jim ska lämna sin sperma i en burk, men han är rädd att han inte har så bra sperma, så han ber sin svåger att fylla muggen med sin sperma istället.
- Hur får han ut sperman, mamma?
- Eehh...
Jag försöker välja mina ord, och jag tror att jag får fram budskapet med ett enkelt språk.
Då erbjuder Jim svågern att vara i Jims garage. Svågern säger att Jim kanske ska hålla sig borta, för han är rätt högljudd. Senare säger svågern att han lattjade på Jims gräsklippare.
- Vad menar han, mamma?
Jag fortsätter förklara, mer utförligt, utan att använda svåra ord eller vuxenförståelse. Något i stil med att en man måste ha bra känslor också, det får inte kännas konstigt, eller äckligt. Om det känns bra, så kommer sperman ut efter ett tag, och då kan mannen göra ett ljud, som ett skratt liksom, för att det känns bra.
- Jaha...mamma, är det ungefär som när du rensar mina öron med tops, och det känns så där skönt?
- Ja, ungefär så.

Inga kommentarer: