fredag 24 april 2009

Bedömningsmonstret, igen

Min handledarlärare ute i vrkligheten berättar om när hon nu ska ha utvecklingssamtal och förklarar de procedurer som föregår samtalen. Jag blir helt matt. Hon satt tre dagar under påskuppehållet och förberedde. Jag undrar var hon tar den tiden ifrån, det går ju inte direkt att ta ut övertid.
- Ingenstans. Jag gör det för att jag behöver göra det, och för att jag bryr mig. Obetalt arbete kan vi kalla det. Tidigare (läs fram till för kanske 5 år sedan) så kunde jag tänka att jag kunde samla på mig tid i skolan och sedan gå tidigare någon dag när jag skulle till tandläkaren eller så, men numera så går inte det, det finns alltid något att göra. Visst, man tror att man kan ha lite tid över varje vecka som man kan ta ut någon dag, men det sker i princip aldrig.

Inga kommentarer: