söndag 4 april 2010

Förvirrande

Nioåringen är hemma. Hon har bl a fått en hjälm från farmor.
- Fast farmor sa en lite dum sak, tycker jag.
- Jaså, vad sa hon då?
- Hon sa att hjälmen är rosa, så att man kan se att här kommer det en tjej.
- Jaha du, ja, det var kanske lite fånigt. Man tycker olika om saker och hon är ju lite äldre, då tänker man kanske mer så.
- Ja, jag tycker ju inte ens om rosa. Min lillasyster fick en blå.
- Jaha, det var ju konstigt.
- Ja...

De har också varit på bio när Nioåringen var hos Pappan. De såg "Draktränaren", så Nioåringen fick se den igen, fast inte i 3D den här gången. Att gå på bio var presenten som låg i påskägget.
- För de äter inte godis. De har godisförbud.
- Jaha, varför då?
- Jag vet inte, men de får pengar om de inte äter godis.
- Jaha, ja det är ju bra. Fast inte så kul just på påsken, kanske.
- Nej...och sedan har jag popcorn med mig, det fick vi från mina systrars mormor.
- Jaha. Kunde ni inte äta popcorn som godis då?
- Jo, men det fanns nästan inte plats för popcorn!
- Hur menar du då?
- Det fanns flera sorters chips, ostbågar och annat att äta.
- Vad då, igår?
- Nej, varje kväll! Igår åt jag ostbågar, fast jag inte tycker att det är så gott, och så glömde jag att ta chips.
- Men, vad då, de får inte äta godis, men hur mycket chips och ostbågar som de vill...?
- Ja.
- Okej.

Nioåringen har lite ont i halsen, så jag ger henne vatten att dricka.
- Åh, vad gott. Jag har inte druckit vatten på flera dagar. Jag har nästan bara druckit must när jag varit hos pappa.
- Jaha...

Inga kommentarer: