torsdag 15 april 2010

Ignorance is bliss

Tänkte att jag skulle kolla på nyheterna ikväll. Eftersom jag har levt några dagar utan minsta hint om vad som händer i världen runt omkring mig, så kändes det som att jag behövde lite koll. Idag kunde jag i a f konversera om vädret, då jag igår läste på text-TV att det verkade som att det skulle bli snö (!) imorgon.

Genom nyheterna på TV ikväll lärde jag mig att:
en vulkan sprutar ut sitt innanmäte på Island och väldigt många människor är strandsatta för att flygtrafiken står stilla i många länder.
det varit (ännu) en jordbävning i Kina och många hundra döda är resultatet.
Stockholm ska love-bombas inför det kungliga bröllopet.
några ungdomar står inför rätta för att de medverkat i filmer där de utövat djurplågeri och dödat kaniner som de bl a eldat upp levande.
stressade mammor ger överviktiga barn.

Känns som att jag hellre fortsätter leva i min lilla skål och slipper ta in allt som händer i världen. Fast då lär jag ju inte heller veta vad jag släpper ut Nioåringen i.

Inga kommentarer: