fredag 28 augusti 2009

Det slår aldrig fel

När jag äntligen har en eller ett par heldagar till att göra skoluppgifter och plugga så inträffar det alltid något: ett bankärende som måste tas itu med omgående eller en leverantör som inte levererar eller något dylikt, som tar upp mer än halva dagen för att ordna till. Alternativet är att Åttaåringen blir sjuk - ibland även de dagar jag har möjlighet att jobba eller verkligen behöver (pengarna) jobba.

Igår och idag har allt av ovanstående inträffat.

Jag är dock en aning nöjd med att ommöbleringen av vardagsrummet blev klar i helgen, innan skolan kom igång på allvar. Det blev jättebra med den nya möbleringen. Spelskåpet är tömt och spelen får stå mer öppet, lättare att nå för Åttaåringen och hennes vänner. Hyllan är dock belamrad. Inser att vi har 46 spel och 19 pussel. Ändå har jag rensat ut några. Dessutom finns det andra, nya, spel som både Åttaåringen och jag skulle vilja ha. Man kan väl aldrig ha för många spel?

Inga kommentarer: