måndag 24 augusti 2009

A liiittle too much information

Igår väntade Åttaåringen och hennes kompis utanför ICA medan jag handlade. När jag kom ut sa Åttaåringen:
- Mannen hälsade på mig.
- Vem?
- Han som satt där (utanför affären, men som jag inte hade lagt märke till).
- Jaha, vem var det?
- Jag vet inte. Jag vände mig bort.
- Varför då?
- Man ska ju inte prata med främlingar.
- Nej, det är sant.
- Fast jag sa hej, lite tyst, innan jag vände mig bort.
- Okej, ja, man måste ju visa hyfs också.

Sedan funderade jag mycket på det som en kompis berättade: att hennes åttaåring sett en man kissa i närheten av badplatsen de besökte. Senare sa åttaåringen att mannen "tvättade snoppen och kissade". Han runkade och sprutade, lät det som. Jag blir fortfarande väldigt illa berörd när jag tänker på det.

Jag har funderat på om jag ska berätta för Åttaåringen hur sperma ser ut. Så hon vet när hon ska springa därifrån eller skrika. Jag har dock bestämt mig för att inte ta det samtalet riktigt ännu.

Så idag kom KP och en av frågorna till Kropp & Knopp handlade om en kille som runkade.
- Mamma, vad är runka?

Så hade vi det samtalet ändå. Åttaåringen var rätt äcklad tillslut.

Inga kommentarer: