torsdag 20 augusti 2009

Heads up

Åttaåringens favoritsång just nu är Katy Perrys "Hot n cold". Vi försökte lära oss texten utantill under en bilfärd i helgen. I början sjunger Perry något i stil med "you pms like a bitch, I would know". Vilket gav att jag förklarade för Åttaåringen vad PMS är för något(notera inlägget: "Det har hänt att kvinnor begått brott när de lidit av PMS. De har ofta bedömts som icke tillräkneliga av domstol i sådana fall." på länksidan). Det hela avslutades med:
- Det är ofta då jag kan skrika på dig, eller vara mer irriterad på att saker inte blir som jag tänkt.
- Men, mamma, då kanske du kan varna mig och säga när det är du känner det där pms, så jag vet?
- Ja, det kan jag verkligen.
- Då kan jag säga till dig `stopp, har du pms nu?´.
- Mmm, fast det är nog inte världens bästa idé att säga så just då...

Inga kommentarer: