lördag 8 augusti 2009

Så svensk man kan bli

Jag är en sån där som gillar att skriva listor. Dessutom tycker jag att det är bra när man nästan är övertydlig och jag klargör gärna vad som gäller genom meddelanden eller små lappar. Ja, jag tar bort toppen på jordgubbarna med en kniv och, ja, jag kastar ibland matrester (om jag sparar dem, så gör jag i alal fall aldrig någon gryta på dem). Och, ja, jag ber ibland mittbarns vänner att gå och sätta sig i ett annat rum, eller gå hem, när vi ska äta. Varför gör jag det sista egentligen? Det måste handla om någon form av "sköt-dig-själv-mentalitet", där man inte ska försöka styra andras liv, eller vad...? Jag gör så mycket annat som tydligen är så himla svenskt, har jag fått höra otaliga gånger från olika personer i år. Det känns rätt bra.

Inga kommentarer: