fredag 21 augusti 2009

Några påpekanden bara

Det är inte svårt för Com hem att få kunder, de får det nästan gratis då det ofta är Com hems kablar som finns i hus där folk flyttar in. För att slippa krångel med att göra val, så accepterar kunderna ofta det som redan finns. Sorgligt nog.

Com hem har inte fattat att det numera är service som är avgörande när det handlar om att få kunder att stanna hos dem. Priset lockar först, men i längden vinner bra service. Eftersom de anställda på Com hem har dåliga rutiner och noll känsla för service (vilket kanske inte är deras fel, utan går att skylla på ledningen) så kommer de fortsätta att förlora i längden.

Och ett tips till de som mäter Com hems servicenivå i telefonkontakt med dem: Det finns ingen möjlighet att besvara de fem påståenden om kontakten med er kundservice (som ni ber oss besvara när samtalet är över) om man aldrig ens kommer fram till er kundservice. Vi som verkligen borde vara med i era mätningar har dessutom redan lagt på luren i örat på personalen i kundservice, innan samtalet är slut.

Sedan behöver de som arbetar på Com hem lära sig att vi som kunder vet att det bara är psykologiskt skit som gör att ni använder våra förnamn och verkar personliga när ni ringer till oss. Vi vill inte vara personliga med er (eller någon annan leverantör för den delen). Vi vill ha en professionell affärstransaktion.

Inga kommentarer: