torsdag 20 augusti 2009

En fjärt i rymden, det är jag

Det var ju givet att det skulle skita sig med Com hem. Så klart att de inte kan bättra sig plötsligt, det sista de gör, innan jag slipper dem helt.

När jag skulle välja digital-TV så valde jag (naturligtvis) att ta en annan leverantör än Com hem, då jag velat bli av med Com hem i flera år.

Så jag loggade in på Com hems hemsida och skrev ett mail där jag sa upp mitt abonnemang hos dem. Sedan tog jag bort dem från mitt autogiro. Jag har varit kund hos dem i 10 år. Jag betalar i tid.

Under en veckas tid hände sedan detta:
En skriftlig påminnelse från Com hem anländer.
En till påminnelse, med påminnelseavgift och avgift för pappersfaktura anländer.
Jag skriver ett brev till dem och förklarar att jag skickat ett mail.
De skickar ett svar, där de säger att de inte fått något mail.
Ett inkassokrav från ett inkassobolag anländer, nu är beloppet fördubblat.
Jag ringer Com hem och får reda på att de har "en miljon kunder och att de inte kan hålla reda på alla mail som dessa en miljon kunder skickar", och nej, de kan inte ta bort inkassokostnaden.

Jag skulle vilja uttrycka mig med färgstarka ord just nu, men jag nöjer mig med: Good riddance. Need I say more?

Inga kommentarer: