lördag 20 juni 2009

Hybris

Åttaåringen ska sova och ligger, som vanligt, och funderar. så ropar hon:
- Mamma, hur säger man kungen över hundarna på engelska?
- Jag skulle säga King of dogs.
- Kan man säga King of the dogs?
- Ja.
- Okej. Och vad heter djur?
- Animals.
- King of animals blir alltså kungen av djur?
- Ja.
- Och vad heter prinsessa nu igen?
- Princess. Är du prinsessa över djuren?
- Nej...men om jag blir berömd när jag blir stor och rockar i ett band så ska jag kalla mig Åttaåringen (hennes namn) - princess of animals!
- Snyggt. Okej, sov nu princess.
- Om du pratar med morfar imorgon så kan du ju nämna det för honom, så ni vet var ni ska leta när ni ska läsa min blogg eller något på datorn.
- Ja, det ska jag göra.
- Kan man ha en dagbok eller något på datorn?
- Ja...
- Det skulle jag vilja ha.

Åh, nej. Hon kommer vilja blotta sitt liv på Facebook. (Fast när hon är äldre heter det väl Lifebook.) Not if I can help it.

Inga kommentarer: