fredag 26 juni 2009

Mark my words

Precis innan jag skulle lägga mig igår, vid midnatt, så såg jag nyheten om Michael Jackson på CNN. Fast jag kunde inte riktigt registrera det. Det känns som att jag tror på det när jag ser det (hans döda kropp alltså, och inte ens då kan vi väl vara säkra på att det verkligen ÄR han). Det ligger lite JFK-skimmer över det hela. Kanske återuppstår kungen av pop lagom till sina konserter senare i sommar, who knows.

Däremot registrerade jag nyheten från TT på text-TV där det stod om en ettåring som dött i en bil i Danmark. I en bilolycka? Nej, troligtvis för att pappan "glömt bort" att dottern satt i bilen och istället för att lämna henne på dagis så åkte han direkt till jobbet. Kvar i bilen, precis utanför pappans jobb, satt dottern och dog av värmeslag. Sånt kallas disträ till max. Eller stress - en folksjukdom. Så det är så världen kommer att se ut i framtiden.

Inga kommentarer: