lördag 13 juni 2009

Vad är väl en dag på kontoret

Snart är det dags att spendera tid på kontoret igen. Det är något jag gjort de senaste tre somrarna, så mycket det har funnits möjlighet till. Jag är tacksam för att det alls är möjligt, så att jag kan överleva ekonomiskt under sommaruppehållet från studierna.

När jag sitter på kontoret och i lugn takt registrerar de uppgifter som jag ska så slår det mig ibland att jag kommer att jag längta tillbaka. Allt det som kändes långtråkigt och inte särskilt utmanande, eller stressigt och krävande, allt det kommer jag att sakna när jag arbetar som lärare. För på kontoret finns det ändå tid för en paus när jag känner för det, det finns tid för reflektion och det finns tid för toalettbesök när än behovet pockar på. Det är en behaglig ljudnivå och mina kollegor är mer trevliga att ha att göra med.

Inga kommentarer: