tisdag 2 juni 2009

Pragrafryttare

Nu vet jag inte riktigt. Jag vet att jag inte kan få a-kassa, då den nuvarande regeringen ändrade den möjligheten för studenter. Håller dock på och anmäler mig som arbetslös för sommaren (as usual), då jag ändå behöver få det bekräftat från a-kassan att jag faktiskt inte får någon ersättning från dem. Bara så att jag kan visa upp det ifall jag skulle behöva söka ekonomisk hjälp från kommunen. Nu har jag läst reglerna från a-kassan mer noga och där står:

"Om du studerar betraktas du inte som arbetslös och har normalt inte rätt till arbetslöshetsersättning. Undantag från detta finns, exempelvis om du före arbetslösheten heltidsstuderat jämsides med ett heltidsarbete eller om du har deltidsstuderat jämsides med ett deltidsarbete."

Hur tänker de att man ska kunna heltidsstudera och samtidigt ha ett heltidsarbete?

Inga kommentarer: