lördag 6 juni 2009

Så kan man också välja parti

Under kursen i Naturvetenskap på högskolan fick vi bygga saker på en hård skiva och läraren tipsade oss om att plocka ned de politiska partiernas skyltar när valet är över. Gratis material för eleverna att använda i skolan. Det har fastnat hos mig.

Jag har betraktat de olika partiernas reklamaffischer på stan. Det verkar som att Moderaterna och Folkpartiet är uteslutna; de har börjat med något nytt, icke stabilt, plastmaterial. Sossarna kör dock med de gamla vanliga plakaten.
På söndag kväll kliar det i fingrarna. Jag vill åka runt och plocka ned dem och hamstra. Än har jag dock ingen skola att lägga dem i. Till nästa val. Då. Då ska jag göra det. Då hoppas jag att de ännu använder de hårda skyltarna. Och då hoppas jag att jag har en skola, ett jobb, att hamstra dem i.

Inga kommentarer: