torsdag 8 oktober 2009

Eftermiddagsskoj

Åttaåringen läser roliga historier från Kamratposten för mig:

- "Det var en gång två snögubbar som stod och frös. Den ene sa till den andre: Tycker inte du också att det luktar väldigt mycket morot här?"


- Vad är det för skillnad på en elefant?
- Skillnad på vad då?
- Säg bara `jag vet inte´.
- Jag vet inte.
- Den kan varken cykla.
- Den var ju helknäpp, så kan man ju inte säga.
- Det kanske är det som är det roliga, mamma.
- Det var ju inte särskilt roligt...


- Den här är nästan lite läskig faktiskt.
- Jaså?
- "Det var en gång en man som kom in i en slipsaffär och sa: Jag vill ha en slips som matchar min ögonfärg. Då sa mannen i butiken: Vi har inga blodsprängda slipsar."
Usch.
- Jaha, men det är när man är lite röd i ögonen.
- Jaha.
- Så där så att det blir lite rött på det vita.
- Så att det ser ut som rötter?
- Precis.

Inga kommentarer: